Oszukana na pracownika banku - straciła blisko 20 tysięcy złotych
Do mieszkanki powiatu krośnieńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za przedstawiciela banku, z informacją że ktoś próbuje z jej konta wypłacić znaczną kwotę pieniędzy i że jej konto bankowe jest zagrożone. By chronić oszczędności kobieta miała wypłacić je z konta, a następnie, w celu weryfikacji, by udowodnić, że nie jest oszustem, wpłacić ponownie na swoje konto. Po informacji, iż jej konto jest już bezpieczne, otrzymała od mężczyzny kod blik za pomocą, którego miała wpłacić pieniądze w bankomacie, nie należącym do jej banku. Po dokonaniu pierwszej wpłaty otrzymała wiadomość ze swojego banku, że na jej konto wpłynęło 9800 złotych. Nic nie podejrzewając i będąc cały czas na linii z rozmówcą, wpłaciła w ten sam sposób 10 tysięcy złotych. Po tym przelewie mężczyzna rozłączył się i nie było już z nim żadnego kontaktu. Wówczas kobieta zrozumiała, że została oszukana na blisko 20 tysięcy złotych.
Jeśli odebrałeś podobny telefon, zachowaj spokój. Rozłącz się, odczekaj minutę, a następnie sam skontaktuj się ze swoim bankiem. Numer telefonu wpisz przy pomocy klawiatury numerycznej, jeśli masz możliwość zrób to z innego numeru telefonu. Nie oddzwaniaj na numer z którego ktoś do ciebie dzwonił. Miej świadomość, że oszuści podszywają się pod różnego rodzaju instytucje, a wyświetlany numer telefonu nie gwarantuje autentyczności rozmówcy.
Pamiętaj, że pracownik banku NIGDY:
- nie będzie kazał ci instalować aplikacji/oprogramowania, które ochronią twoje pieniądze, odblokują środki na koncie lub pozwolą na wykonanie ruchów na koncie klienta,
- nie będzie namawiał cię na wypłatę pieniędzy z konta i wpłacanie ich w bankomacie lub przelanie na inne konto,
- nie wysyła wiadomości z linkami/załącznikami przekierowującymi na fałszywą stronę banku,
komisarz Justyna Kulka
Komenda Powiatowa Policji w Krośnie Odrzańskim